Chresten – Wanderlust

Pladeselskab: Sony
Udgivelsesdato: 21-03-2014

4.5 / 6 stjerner

Chresten vandt for et år siden den danske udgave af X Factor. Han er nu klar med hans debut album, som tegner godt for hans fremtidige karriere inde for musikken hårde rammer.

Albummet starter fint ud med sangen Hit The Road, hvor der i baggrunden lyder en metronom, som for det meste vil være noget man kun hører i studiet når der skal være styr på takten, og også et irritationsmoment for mange, men i dette tilfælde er det en fin lille gimmick der giver sangen en god instrumental lyd.

Albummet er umiddelbart et stille et af slagsen, som mest af alt kendetegner det stille og nede på jordenydmyge attitude Chresten blandt andet blev kendt for under X Factor, dog er der desværre lidt for mange low-tempo numre, som gør albummet en anele langtrukken at lytte til i længden. Heldigvis kommer der dog også sange, der er mere up-tempo. Her er det blandt andet vigtigt at nævne sangen Exit Wound, som er et klart højdepunkt på albummet, som indeholder en masse gode elementer, som blandt andet sammensætningen af banjo, mundharpe og kor bagved Chresten karakteristiske vokal.

Wanderlust, er et utroligt godt første album fra Chresten, som er country tilsat mere country. Det indeholder virkelig mange højdepunkter. Blandt andet er det ikke typiske instrumenter der bliver brugt på dette album, og det er godt at få et lille afbræk fra en typiske “sang/guitar/trommer/bas”-sammensætning som efterhånden er i næsten alle bands. nej her har Chresten valgt at tage lidt af hvert med. Selvfølgelig er e ovenstående sammensætninger også med, men knap så fremtræden. Han vælger i stedet at fremhæve mundharpe, violiner, banjo osv., hvilket er med til at gøre albummet til et unik eksemplar af sin slags, som har fortjent i hvert fald et enkelt lyt fra dem der interessere sig bare lidt for musik.

TRACKLIST

1. Hit The Road
2. A Soul Without Shoes