Dizzy Mizz Lizzy @ T Hansen Arena Fredericia 17-04-2015

5 / 6 stjerner

Grundet en omgang halsbetændelse der, ironisk nok i forhold til nummeret “I Would If I Could But I Can’t” måtte lade Dizzy Mizz Lizzy udskyde tournestarten i Esbjerg, lagde Fredericia lokaler til premieren på DML touren. Et brag uden lige.

Først bør opvarmingsbandet dog nævnes, som bestod af fremadstormende: The Boy That Got Away. Et band der med forsangerens lyse vokal, hans fornavn Tim samt trioformatet, faktisk minder en hel del om DML. Også musikstilen ligger lidt i samme boldgade, uden dog at være helt det samme. Dermed udgjorde de en rigtig god introduktion til den egentlige oplevelse.

Dizzy Mizz Lizzy er tilbage

Med 2500 hungrende fans stående klare og forventningsfulde og klar til premieren, kan der være et vist pres på én. Dette lod dog ikke til at have nogen effekt, da DML startede med et brag af en instrumental intro bag et stort lærred, hvor kun deres skygger kunne ses. En måske lidt klassisk rock-intro, som dog virker fantastisk godt til bandet. Pludselig går spillet til den nye single “I Would If I Could But I Can’t” i gang, mens tæppet falder, og et lysshow af den anden verden samtidig sættes i gang. Niveauet og lydniveauet er i top fra starten.

I løbet af koncerten var der genhør med mange af Dizzys klassikere, som f.eks. “Rotator”, “Barbedwired Babys Dream”, “Waterline” og “11:07 PM”. Hver gang en klassiker blev søsat, respondere publikum med endnu mere jubel og syngen med på nummeret, hvilket desværre også gjorde, at visse numre faldt lidt til jorden, da nogle af de mindre kendte numre lød. Om de var med for at kunne fylde tiden ud, eller om det er personlige favoritter fra DMLs side vides ikke, men det tog noget af energien fra publikum, der til gengæld fik mulighed til at lade op til næste kraftudladning.

Afslutningen af ekstranumrene talte, næsten selvfølgelig, “Silverflame” som også var aftenens højdepunkt både musikalsk og energi-mæssigt fra både publikum og band. Men der er ingen tvivl om at Dizzy Mizz Lizzy er tilbage i rigtig god form med det velkendte tætte sammenspil og høje energi. Det virker til rocken er blevet lidt hårdere, men de nye numre rummer den velkendte lyd, og de gode melodier som DML er kendt for.

Setlist

1. Phlying Pharaoh
2. I Would If I Could But I Can’t