Surfact på Paletten Viborg 18-02-2012

Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /var/www/shoutoutmusic.dk/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 1384

Warning: preg_match_all() [function.preg-match-all]: Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /var/www/shoutoutmusic.dk/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 700

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/shoutoutmusic.dk/public_html/wp-content/plugins/lightbox-plus/classes/shd.class.php on line 707

[yasr_overall_rating size=”medium”]

Lørdag den 18. februar 2012, bød på intim elektronisk rock koncert, serveret af de fem mænd fra Surfact, som er draget på tour med deres nye album “Feeding The Beast”.

Første nummer var sangen “The Pace”, som i øvrigt også er første nummer på det nye album. De blev taget rigtig godt imod lige fra start og de gik hurtigt videre til sangen “Feeding The Beast”. Begge sange gjorde at hele koncerten startede på en meget fed måde, hvor de derefter valgte de at spille to sange fra deres album “Euphoria”. Disse var “Last Mile” og “All Night Overload”. Allerede her synes det at der var en mening med hele setlisten. Der blev startet hårdt ud, og det gik så lidt ned i tempo, hvorefter de så efter sidst nævnte sang gik over i en helt anden sang med lavere tempo. Dette var “Atmosphere”, nok den smukkeste sang de har skrevet i deres karriere, men med en knap så god baggrund, da de fortalte at den var skrevet til Claus’ far, og det var tydeligt at det rørte mange fra publikum, og det gjorde den bare mere smuk efter man har hørt baggrunden for sangen.

De andre sange på den meget veltænkte setliste blev uden tvivl fremført med manér, Jesper (forsanger) havde åbenbart en trang til at synge sangen “Reset” to gange i træk selvom det nu var “Higher Ground” de skulle spille, så det gjorde at folk i salen inkl bandet begyndte at grine, og det gjaldt også Jesper som tog det med et smil, og valgte lige at nævne det igen efter sidst nævnte sang. Flere sange blev også dedikeret til forsanger Jespers nevøer eller fætter. Det var blandt andet sangen “When I Return” som blev dedikeret til hans fætter som sidder i kørestol, de var alle glade for at han har kæmpet så bravt, og derfor undre det ikke at den blev dedikeret til ham da sangen i starten lyder “Keep Fighting”. Dog har jeg ikke nævnt den sang der blev taget allerbedst imod, og det var uden tvivl luknings nummeret “Absolutely Shameless” som uden tvivl var den sang alle i salen havde ventet på hele koncerten igennem, men hvilket band gemmer ikke den mest kendte sang til sidst?

Konklusionen af denne koncert ligger klart på de 5/6 stjerner. Grunden til det er, som tidligere sagt, havde de konstrueret en setlist som svingede meget i tempo, hvilket kun var godt, så man ikke nåede at blive træt af de hurtige tempo, da der ind imellem var en knap så hurtig sang. Bandet spillede også rigtig godt sammen og de var gode til at få de fremmødte (ca 50) med på noderne og næsten alle fra bandet tog sig tid til at tale mellem de forskellige sange, hvilket også var et kæmpe plus, der blev lavet sjov, men også fortalt en masse gode historier om de forskellige sange, hvilket jeg satte meget pris på. Det eneste der desværre gør at den sidste stjerne mangler, er at der var diverse tekniske fejl som mikrofoner der faldt ned eller skulle rettes på, eller ledninger der skulle skiftes. Men ellers var det både en fed og smuk koncert!

Setlist:

1. The Pace
2. Feeding The Beast